קסטת אלפחורס

יואווווו קסטת אלפחורס! אני מכורה לאלפחורס, פשוט מכורה! החלטתי לקחת את האלפחורס צעד קדימה

עוגיות אלפחורס וגלידה ריבת חלב שהשידוך ביניהם פשוט מושלם!

קינוח טעים ומושלם לקיץ (ובכלל). אל תשחו לשתף אותי בקסטת אלפחורס שהכנתם:

אינסטגרם: Batia_sorek@

 פייסבוק: Bat-el Perez Sorek

 

מניחה פה קישור לסרטון מתוק גם באינסטגרם – ממש כאן❤

קסטת אלפחורס: תבנית מלבנית 33*23 (או בקירוב)

עוגיות:

200 גרם חמאה

130 גרם אבקת סוכר

2 סוכר וניל

4 חלמונים

200 גרם קמח

250 גרם קורנפלור

1/2 כפית סודה לשתייה

כפית אבקת אפייה

 

גלידת ריבת חלב:

3/4 כוס ריבת חלב איכותית (כ- 250 גרם)

2 מיכלי שמנת מתוקה להקצפה 38% (סה"כ 500 מ"ל)

 

קישוט:

כ- 1/4 כוס ריבת חלב (מה שנשאר בצנצנת )

40 גרם קוקוס

 

אופן הכנה:

במיקסר עם וו גיטרה מעבדים חמאה וסוכר עד לקבלת מרקם אחיד וקרמי. מנמיכים מהירות מוסיפים בהדרגה את החלמונים ומעבדים קלות. עוצרים את המיקסר, אוספים בעזרת לקקן את שאריות החמאה מתחתית הקערה וממשיכים בערבול קל. מוסיפים אבקות ומעבדים עד לקבלת גושי בצק בלבד.

מחלצים את הבצק ומחלקים אותו לשני חלקים. חלק אחד עוטפים בניילון נצמד ושומרים במקרר (תשטחו את הבצק לצורת פיתה, כך שאחרי הקירור יהיה קל  יותר לעבוד איתו). את החלק שנשאר בחוץ משטחים על גבי תבנית מלבנית מרופדת ב נייר אפיה

אופים 15 דק' בתנור שחומם מראש 160 מעלות טורבו.

מוציאים,מקפיאים 10 דק' ומחלצים בזהירות ומניחים על משטח ישר. חוזרים על הפעולה עם יתרת הבצק (רידוד, אפייה וקירור).

כך שמתקבלות 2 עוגיות מרובעות גדולות – את העוגיה השניה לא מחלצים מהתבנית.

  חותכים למלבנים

גלידת ריבת חלב:
במיקסר עם וו הקצפה, מקציפים שמנת מתוקה עד לקבלת מרקם יוגורט, מוסיפים ריבת חלד ומקציפים לקצפת יציבה (לא נוקשה, אך מאוד יציבה).
מוזגים על גבי התבנית עם העוגיה הראשונה ומשטחים (שימו לב לזכור את הכיוון שחתכתם את העוגיות ,כך שתהייה התאמה בין מלבן למלבן)
מעל מניחים בהתאמה את העוגיות, מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקפיא ללילה (או עד שהגלידה קפאה)
מוציאים מהמקפיא, חותכים בעזרת סכין חדה (מומלץ לטבול בקנקן מים רותחים), חותכים למלבנים שווים.
ממלאים שקית זילוף בריבת חלב ומניחים בכוס עם מים רותחים כך שהריבת חלב תתרכך ומזגגים על גבי כל קוביה, פסי ריבת חלב
(אפשר גם לחמם בקערה בפולסים של 5 שניות במיקרו ולזגג עם כפית – רק זהירות היא נשרפת בקלות)
מפזרים מעט קוקוס …ולמקפיא עד להגשה❤️
 הערות:
חשוב מאוד לדקק את הבצק, לגובה של כס"מ הבצק מתנפח באפייה.
במידה ויש לכם את אותה תבנית פעמיים, אז כמובן שאפשר לשטח ולאפות יחד את שתי העוגיות הגדולות.
אם בא לכם להכין קסטות יותר קטנות, לכו על זה.
חשוב להוציא כמה דק' לפני ההגשה, מחזק טעמים.

אהבתם? שתפו את המתכון :)

עוף עם שעועית ברוטב אדום, סיר תיקתוקים לארוחת צהריים שכולם אוהבים (גם ילדים וגם מבוגרים). אני הכי אוהבת להגיש עם אורז לבן. אל תשכחו לשתף אותי במה שהכנתם: אינסטגרם: ,Batia_sorek@ פייסבוק: ,Bat-el...
עוגת שמרים נתלשת מפוצצת בשוקולד כמו שאיתי אהב. איתי פריזט ז״ל אהב מאוד מתוקים, כששאלתי את לימור, אמא של איתי, איזה מתכון הוא הכי אהב, היא אמרה שקשה לבחור. הוא...
גביניות סטיקי באנס – אמאלה איזה שילוב! אין דבר מדהים כמו גביניות, אחד המאפים האהובים עליי. תוסיפו לזה קרמל שמכינים בטריק (בלי ללכלך מחבת) וקיבלתם את השילוב המושלם. אל תשכחו...
עוגת פחזניות משוגעת! אין מילים לתאר כמה היא טעימה, יפה ותקשט לכם את שולחן החג. והכי חשוב? לא צריך לזלף קרם לתוך הפחזניות, הקסם פה הוא בקלות. אל תשכחו לשתף...
טארט לואקר מוס גבינה בשני צבעים איך לא חשבתי על זה לפני? תחתית מוופלים לואקר, תוצאה מטורפת וסופר קליל! אל תשכחו לשתף אותי במה שהכנתם: אינסטגרם: ,Batia_sorek@ פייסבוק: ,Bat-el Perez Sorek מניחה...
מאפה גביניות ופקאן מסוכר! מאפה חגיגי לשבועות שיצא דומה לשיבולת חיטה. מכינים אותו בקלות בעזרת צ׳ופסטיק, לא צריך להסתבך עם קליעות. אל תשכחו לשתף אותי במה שהכנתם: אינסטגרם: ,Batia_sorek@ פייסבוק: ,Bat-el Perez...
היי, אני בתיה.

החזון שעומד מאחורי בלוג זה הוא להעביר תשוקה ואהבה לאפייה לעוד המון אנשים, ולתת כלים למי ש"מפחד" לגשת למטבח. אתם תופתעו לגלות עד כמה עולם היצירה והאפייה ימלא אתכם בתחושת סיפוק גדולה, גם אם זה יתחיל לקרות רק לאחר הניסיון השלישי או הרביעי, העיקר שהצלחתם ולא וויתרתם.​
זה המקום שלי ואתם מוזמנים אליו באהבה.

אולי תאהבו את אלה
אל תפספסו עדכונים

רוצים לקבל עדכונים שווים על מתכונים, טיפים ותכנים מעניינים אחרים? השאירו אימייל ותקבלו עדכון מיידי כשעולה פוסט חדש לבלוג.