פיצה שבי

היה ביקוש לערב פיצה ולי היה רצון להכין מאפה מגניב… התחלתי לחשוב איך אני משלבת בין השניים – שבלול פיצה משפחתי!

הכנתי בצק פיצה שהוא טיפה יותר אוורירי כמו מאפה שמרים, אבל שיתאים גם לפיצה רגילה ליתר בטחון. התחילו קולות של רעב אז החלטתי שאני מתחילה קודם עם הפיצה. יצא לטענתם הכי מושלם אבר! (הם קהל קשה…) הם מבסוטים, בעלי מבסוט אז גם אני מבסוטית…ירדה הפאניקה והתפניתי להכין את ה"שבלול" שכבר תכננתי בראש. יצא יותר טעים ממה שדמיינתי ותכננתי, אתם פשוט חייבים לנסות בבית.

המתכון הוא לשבלול פיצה בתבנית 26. אני הכפלתי כמויות כך שהכנתי משאר הבצק פיצות אישיות על הדרך.

לשיקולכם בהתחשב בכמות אכלני הפיצה בבית.

פיצה שבי. – שבלול פיצה משפחתי (תבנית 26)

בצק:

1/2 קילו קמח

כף שמרים טריים

275 מ"ל מים (כוס+2 כפות מים)

3 כפות שמן זית

20 גרם סוכר (2 כפות)

10 גרם מלח (כפית וחצי)

רוטב עגבניות:

עגבניות מרוסקות 400 גרם (ממליצה MUTTY POLPA עגבניות חתוכות דק כל פחית היא 400 גר')

2 כפות שמן זית

רבע חבילת בזיליקום

מלח

פלפל שחור

קורט סוכר

תוספות:

זיתי קלמטה

200 גרם גבינה צהובה מגורדת

לציפוי:

שמן זית להברשה

חופן גבינה צהובה מגורדת

חופן אורגנו טרי (לא חובה)

מתחילם בבצק:

במיקסר עם וו לישה מניחים קמח, שמרים, שמן, סוכר, מים ולבסוף מלח ולשים 10-12 דקות, מתקבל בצק אחיד ומעט דביק שמתנתק מהדפנות.

מעבירים לקערה רחבה ומכסים בניילון נצמד. מתפיחים כשעה וחצי או כמעט מכפיל את נפחו.

רוטב פיצה:

מניחים את כל המצרכים וטוחנים במג'ימיקס או בעזרת בלנדר מוט, טועמים ומתקנים טעמים (לא רק עם תבלינים אלא גם עלי בזיליקום לפי טעמכם). מסננים במסננת צפופה בכדי להפטר מנוזלים מיותרים.

לאחר שהבצק תפח, מורידים את האוויר בעזרת כף היד או בהטחה קלה על השולחן.

מחלקים את הבצק לשני חלקים. מכדררים ל- 2 כדורים ומכסים בניילון. לוקחים עיגול אחד ומרדדים למלבן ארוך.

מורחים רוטב פיצה.

מפזרים גבינה צהובה, זיתים ובזיליקום (כמובן שאתם יכולים לשחק עם התוספות כאוות נפשכם).

מגלגלים לרולדה

יוצרים שבלול שמכסה כמעט את כל התבנית. מניחים על גבי נייר אפייה ומכינים עוד רולדה.

מחברים לשבלול מושלם. אל תשכחו להשאיר מעט מקום בדפנות, המאפה תופח.

שבלול פיצה

מברישים בשמן זית ואופים בתנור שחומם מראש ב- 190 מעלות טורבו.

כעבור 20 דק' מוציאים מהתנור,

שבלול פיצה

מברישים שוב בשמן זית ומפזרים עלי אורגנו ומעט גבינה.

אופים עוד כרבע שעה עד שהמאפה זהוב ותפוח. פורסים בזהירות ומגישים חם.

ניתן להקפיא עד כחודש, סוגר פינה לאורחים בהפתעה או ילדים מתוקים שפתאום חשקה נפשם בפיצה:-)

טעיםםם ממש! תהנו!

שבלול פיצה

בהצלחה אהובים! שתפו אותי ביצירות שלכם:

אינסטגרם: Batia_sorek@

פייסבוק: Bat-el Perez Sorek

אהבתם? שתפו את המתכון :)

עוף עם שעועית ברוטב אדום, סיר תיקתוקים לארוחת צהריים שכולם אוהבים (גם ילדים וגם מבוגרים). אני הכי אוהבת להגיש עם אורז לבן. אל תשכחו לשתף אותי במה שהכנתם: אינסטגרם: ,Batia_sorek@ פייסבוק: ,Bat-el...
עוגת שמרים נתלשת מפוצצת בשוקולד כמו שאיתי אהב. איתי פריזט ז״ל אהב מאוד מתוקים, כששאלתי את לימור, אמא של איתי, איזה מתכון הוא הכי אהב, היא אמרה שקשה לבחור. הוא...
גביניות סטיקי באנס – אמאלה איזה שילוב! אין דבר מדהים כמו גביניות, אחד המאפים האהובים עליי. תוסיפו לזה קרמל שמכינים בטריק (בלי ללכלך מחבת) וקיבלתם את השילוב המושלם. אל תשכחו...
עוגת פחזניות משוגעת! אין מילים לתאר כמה היא טעימה, יפה ותקשט לכם את שולחן החג. והכי חשוב? לא צריך לזלף קרם לתוך הפחזניות, הקסם פה הוא בקלות. אל תשכחו לשתף...
טארט לואקר מוס גבינה בשני צבעים איך לא חשבתי על זה לפני? תחתית מוופלים לואקר, תוצאה מטורפת וסופר קליל! אל תשכחו לשתף אותי במה שהכנתם: אינסטגרם: ,Batia_sorek@ פייסבוק: ,Bat-el Perez Sorek מניחה...
מאפה גביניות ופקאן מסוכר! מאפה חגיגי לשבועות שיצא דומה לשיבולת חיטה. מכינים אותו בקלות בעזרת צ׳ופסטיק, לא צריך להסתבך עם קליעות. אל תשכחו לשתף אותי במה שהכנתם: אינסטגרם: ,Batia_sorek@ פייסבוק: ,Bat-el Perez...
היי, אני בתיה.

החזון שעומד מאחורי בלוג זה הוא להעביר תשוקה ואהבה לאפייה לעוד המון אנשים, ולתת כלים למי ש"מפחד" לגשת למטבח. אתם תופתעו לגלות עד כמה עולם היצירה והאפייה ימלא אתכם בתחושת סיפוק גדולה, גם אם זה יתחיל לקרות רק לאחר הניסיון השלישי או הרביעי, העיקר שהצלחתם ולא וויתרתם.​
זה המקום שלי ואתם מוזמנים אליו באהבה.

אולי תאהבו את אלה
אל תפספסו עדכונים

רוצים לקבל עדכונים שווים על מתכונים, טיפים ותכנים מעניינים אחרים? השאירו אימייל ותקבלו עדכון מיידי כשעולה פוסט חדש לבלוג.