עוגת פחזניות משוגעת! אין מילים לתאר כמה היא טעימה, יפה ותקשט לכם את שולחן החג. והכי חשוב? לא צריך לזלף קרם לתוך הפחזניות, הקסם פה הוא בקלות.

אל תשכחו לשתף אותי במה שהכנתם:
אינסטגרם: ,Batia_sorek@
פייסבוק: ,Bat-el Perez Sorek
מניחה פה קישור לסרטון:
עוגת פחזניות משוגעת (תבנית עגולה בקוטר 26/28)
לבצק:
1 כוס (240 מ״ל) חלב
100 גרם חמאה
קורט מלח
1 כוס (140 גרם) קמח
4 ביצים m (אם אין m אז 3 L)
2 כפות נוטלה
לקרם מסקרפונה:
250 גרם גבינת מסקרפונה
1 ו-3/4 מיכלי שמנת מתוקה להקצפה (סה״כ 450 מ״ל)
5 כפות סוכר
80 אינסטנט פודינג
כפית תמצית וניל
1/3 כוס חלב
לגנאש שוקולד וציפוי:
1/4 מיכל שמנת (60 מ״ל)
100 גרם שוקולד מריר
לקישוט:
50 גרם שוקולד לבן
אופן ההכנה:
בקלחת מחממים חלב וחמאה עד להמסה מלאה ורתיחה, לאחר מכן מוזגים בבת אחת את הקמח ומערבבים היטב 2-3 דק׳ שהתערובת מתגבשת לגושי בצק ומתנתקת מהדפנות.
מסירים מן האש, מעבירים למיקסר עם וו גיטרה ומעבדים כמה דק עד שהבצק מתקרר, כאשר הבצק נעים ולא חם למגע (או שהקערה התקררה) מוסיפים בהדרגה ביצה אחרי ביצה ומגבירים מהירות עד לקבלת מרקם חלק וסמיך.
מעבירים חצי מהבלילה לתבנית בקוטר 24 ס״מ ומשטחים. מעבירים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות ל20 דקות אפייה. לאחר 20 דקות פותחים מעט את דלת התנור (אפשר למקם כף עץ כדי שלא תיסגר) ומשאירים ל5 דקות נוספות עם תנור דולק.
מוציאים מהתנור ומצננים.
בנתיים מעבירים את החצי השני של הבלילה לשקית זילוף (בלי צנתר). על גבי תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה מזלפים פחזניות קטנות בגודל דובדבן ברווחים קטנים.
מורידים את הצ׳ופצ׳יק של הפחזניות עם אצבע רטובה.
מעבירים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות ל-15 דקות אפייה.
אחרי 15 דקות פותחים מעט את דלת התנור וממשיכים לאפות עוד 5 דקות (אפשר למקם כף עץ). מכבים את התנור ומשאירים את הפחזניות לנוח עוד 15 דקות.
מוציאים ומצננים.
מכינים קרם מסקרפונה:
במיקסר עם בלון הקצפה מקציפים את כל המצרכים יחד עד לקבלת קצפת אחידה.
שומרים במקרר עד להרכבה, במידה והיא מעט נוקשה מוסיפים 2-3 כפות חלב וטורפים ל״פתיחת״ הקרם.
הרכבת העוגה:
מורחים מעל התחתית שתי כפות נוטלה.
משאירים 10 פחזניות קטנות בצד, ואת השאר מערבבים יחד עם הקרם.
מניחים את הקרם מעל התחתית ומעל הכל מסדרים 10 פחזניות שייצרו גבעות קטנות.
מכינים גנאש שוקולד – בקערה קטנה ממיסים יחד שוקולד מריר ושמנת.
שופכים את הגנאש מעל העוגה ומעבירים למקרר.
בנתיים ממיסים שוקולד לבן, ומזלפים מעל העוגה אחרי שהתקררה קצת.
מעבירים את העוגה למקרר ל-3 שעות לפחות ואפילו לילה עד ההגשה.
פרסום ממומן בשיתוף אופיר פרודקשן
לעוד מתכונים מעולים לעוגות גבינה






